ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Εγώ, η Τόνια (I, Tonya)

11- Tonya Harding (Margot Robbie) at the 1994 Olympics in I, TONYA, courtesy of NEON and 30WEST_preview

three-half-popcorn

 

 

Η Τόνια Χάρντινγκ, η πρώτη αθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ που ολοκλήρωσε τριπλό άξελ σε πρωτάθλημα, κυριάρχησε στον πάγο με απαράμιλλη χάρη. Το πρόβλημα ήταν ότι κυριάρχησε και στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για τελείως διαφορετικό λόγο. Το I, TONYA λοιπόν είναι η ταινία που μας γνωστοποιεί με έναν πολύ ιδιαίτερο-κινηματογραφικό- τρόπο ( ακόμα και μέσω συνεντεύξεων) την αληθινή ιστορία της Αμερικανίδας πρωταθλήτριας η οποία κατηγορήθηκε ως υπεύθυνη για μία μεγάλη  συνωμοσία στην ιστορία του αθλητισμού. Και το πλήρωσε ακριβά.

Δεν είναι τόσο το ”κουτομπολίστικο” στοιχείο της υπόθεσης-συνήθως οι ταινίες με τις αθλητικές ιστορίες καταλήγουν απλά αδιάφορες- αλλά η δυναμική του σκηνοθέτη Graig Gillespie που φαίνεται να αγαπάει τους ήρωες του ακόμα και αν αποτελούν την επιτομή του white american trash. Η ταινία θα ξεκινήσει συστήνοντας μας την Τόνια από την παιδική της ηλικία να αποτελεί ένα μεγάλο ταλέντο στο άθλημα του καλλιτεχνικού πατινάζ, πάντα μαζί της όμως η καταπιεστική και βάναυση μητέρα της. Ενδοοικογενειακή βία, προσπάθεια για αναγνώριση , ένας Γάμος παρωδία και μια πράξη απελπισίας προκειμένου η Τόνυα να πετύχει. Η Αμερική και το κοινό την αγάπησε, όχι όμως και ο χώρος της που ποτέ δεν την αποδέχθηκε και δεν της έδωσε την ευκαιρία που της άξιζε.

8-_LaVona_Golden_(Allison_Janney)_at_work_in_I,_TONYA,_courtesy_of_NEON_preview

Ο Gillespie αποφεύγει έντεχνα και έξυπνα την ταινία ντοκουμέντο και προτιμάει να κάνει το I, TONYA μια μαύρη κωμωδία, που να εμπεριέχει όμως εύστοχα και το μεγάλο δράμα της υπόθεσης που ήταν η προσπάθεια ενός ταλαντούχου κοριτσιού να ξεφύγει από την μοίρα της. Το εξαιρετικό-υποψήφιο για Oscar- μοντάζ της Tatiana Riegel, δεν αφήνει λεπτό την ταινία χωρίς ρυθμό και πρόσθετα εξυψώνει τις σκηνές που η Tonya αγωνίζεται στον πάγο. Τα μεγαλύτερα όμως ατού της ταινίας, είναι αναμφίβολα οι δύο γυναικείες ερμηνείες της ταινίας. Από την μία η Allison Janney, η μεγάλη Αμερικάνα καρατερίστα στους β ρόλους εδώ και πολλά χρόνια ( από την Παγοθύελλα του Ang Lee και το Walking and Talking μέχρι το American Beauty και το The Hours) φαίνεται να βρίσκει τον απόλυτο ρόλο της καριέρας της και να ερμηνεύει την LaVona Golden, που δεν διστάζει να πετάει μαχαίρια στην κόρη της προκειμένου να γίνει πρωταθλήτρια-ή το αντίθετο; Φαβορί για το φετινό Oscar β’γυναικείου ρόλου, η Janney αλληλεπιδρά με την άλλη μεγάλη ερμηνεία της ταινίας, την Margot Robbie. H 28χρονη ηθοποιός αποτελεί παράδειγμα νέας ηθοποιού που μελέτησε, εκπαιδεύτηκε και αγάπησε καθολικά τον ρόλο αλλά κυρίως τον χαρακτήρα που υποδύεται ( έμαθε να κάνει πατινάζ και πήρε κιλά όμως οι σκηνές με τα άξελ στον αέρα είναι προϊόν εφέ) δίνοντας έτσι μία από τις ωραιότερες γυναικείες ερμηνείες των τελευταίων χρόνων. Η προσπάθεια της να γίνει αποδεκτή στον χώρο που πίστευε ότι θα διαπρέψει, αποτυπώνεται σε μια μεγαλειώδη σκηνή της μπροστά στον καθρέφτη λίγο πριν αγωνιστεί για τελευταία φορά.

Υποψήφιο για 3 βραβεία Oscar, το I,TONYA μας γνωστοποίησε μια ιστορία που δεν γνωρίζαμε, μας σύστησε ιδιαίτερους χαρακτήρες που βρήκαν την κινηματογραφική τους αποτύπωση αλλά κυρίως αποτελεί ταινία ερμηνειών και κινηματογραφικής απόλαυσης.

 

 

 

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *