ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Μέσα στον κυκλώνα

2popcorn

into the storm 2Η ήσυχη πόλη του Σίλβερτον βρίσκεται στο επίκεντρο φονικών κυκλώνων που ετοιμάζονται να χτυπήσουν την πόλη, την ημέρα της αποφοίτησης των μαθητών του τοπικού κολεγίου. Ο Πιτ, αρχηγός μιας ομάδας κυνηγών κυκλώνων, βρίσκεται στην περιοχή και δεν χάνει την ευκαιρία να κινηματογραφήσει τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Οι συνθήκες θα φέρουν στον δρόμο του τον υποδιευθυντή του τοπικού κολεγίου και τους δύο γιους του καθώς και δύο ηλίθιους της περιοχής που θέλουν να γίνουν οι βασιλιάδες της θέασης στο Youtube. Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες θα βρεθούν κυριολεκτικά στην δίνη του κυκλώνα και θα προσπαθήσουν να επιζήσουν αλλά και να διορθώσουν τις σχέσεις τους με τους γύρω τους. Θα καταφέρουν να μείνουν ζωντανοί μέσα στην καταστροφή;

Into-the-Storm-Interview-Richard-ArmitageΟ σεναριογράφος Τζον Σουέτναμ και ο σκηνοθέτης Στίβεν Κουέιλ προσπαθούν να επαναφέρουν στην μόδα την ταινία φυσικής καταστροφής 18 χρόνια μετά το Twister.  Το σενάριο της ταινίας μοιάζει να είναι πολύ απλό και είναι πολύ απλό. Μια καταιγίδα κυκλώνων απειλεί με καταστροφή μια επαρχιακή πόλη και ,για να δικαιολογήσουν την χρήση οπτικών εφέ, οι δημιουργοί της ταινίας προσπαθούν να φτιάξουν ένα δείγμα ιστορίας θέλοντας με αυτό τον τρόπο να κρατήσουν τον θεατή στην θέση του πριν τις εντυπωσιακές σκηνές του τέλους. Ο φιλόδοξος αρχηγός της ομάδας των κυνηγών κυκλώνων συγκρούεται με την μετεωρολόγο, η οποία φυσικά είναι και μια μητέρα που μεγαλώνει μόνη την κόρη της. Ο υποδιευθυντής του σχολείου παραμελεί τον μεγάλο γιο που είναι ερωτευμένος με μία από τις ωραιότερες κοπέλες του σχολείου. Δύο βλάχοι της περιοχής προσπαθούν να γίνουν οι βασιλιάδες του Youtube πραγματοποιώντας άλματα με μηχανή σε μια φλεγόμενη πισίνα ή ορμώντας απερίσκεπτα στην καρδιά της καταιγίδας. Καθαρά αμερικανικές ασχολίες που θα αφήσουν ασυγκίνητο τον μέσο Ευρωπαίο.

into the storm 3Οι σχηματικοί χαρακτήρες είναι τόσο αδιάφοροι που δεν σε κάνουν να νιώσεις συμπάθεια για κανένα από αυτούς. Βέβαια ο σεναριογράφος χρίζεται μικρός Θεός που αποφασίζει ποιος θα πεθάνει ή όχι. Οι σκλάβοι της επιτυχίας, οι κακοί που βάζουν σε κίνδυνο την ζωή των άλλων θα τιμωρηθούν από την καταιγίδα που θα τους πάρει και θα τους σηκώσει. Οι καλοί, αυτοί που θα βάλουν την ζωή τους σε κίνδυνο για να σώσουν την οικογένεια τους, την κοπέλα τους, τον γέρο αρθριτικό γείτονα και τον σκύλο του θα κερδίσουν το δικαίωμα στην ζωή και το να καθαρίσουν την πόλη από τα συντρίμμια. Η καταιγίδα λειτουργεί ταυτόχρονα ως καθαρτήριο που θα επιτρέψει την σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στον αδιάφορο πατέρα και τον ευαίσθητο γιο του. Αυτή η ανόητη και απλοϊκή θεματική καθώς και οι τετριμμένοι διάλογοι αφήνουν τον θεατή προσγειωμένο στην πραγματικότητα. Ευτυχώς που οι ψηφιακοί κυκλώνες θα τον εξυψώσουν στους ουρανούς.

IntoTheStorm_ClipΤα οπτικά εφέ της ταινίας είναι εκπληκτικά δίνοντας σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα στην καταιγίδα. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει μέσα από τον πολλαπλασιασμό των σημείων λήψης που προέρχονται από την χρήση ερασιτεχνικής βιντεόκαμερας, κάμερας κινητού τηλεφώνου και των επαγγελματικών καμερών των κυνηγών κυκλώνων. Οι σκηνές της καταιγίδας είναι σκηνοθετημένες με νεύρο και ένταση αλλά σε ότι αφορά τις πιο ανθρώπινες στιγμές το ντεκουπάζ είναι καταστροφικό. Οι ηθοποιοί κάνουν ότι μπορούν με τους σχηματικούς χαρακτήρες τους και δεν μπορούν να κριθούν ανάλογα. Ξεχωρίζουν ο νεαρός Μάξ Ντίκον στο ρόλο του Ντόνι που παίζει με ευαισθησία τον έφηβο που νιώθει παραμελημένος όπως και τον ερωτευμένο έφηβο που δεν τολμά να εξομολογηθεί τον έρωτα του στην νεαρή που αγαπάει και ο Ρίτσαρντ Άρμιταζ, ο αρχηγός των νάνων στα Χόμπιτ, που σταδιακά μεταμορφώνεται από τον αντιπαθητικό και αυστηρό πατέρα σε ένα πιο ήρεμο και στοργικό που έρχεται πιο κοντά με τον γιο του.

Συμπέρασμα λοιπόν; Η ταινία είναι επιτυχημένη στο τομέα των ειδικών εφέ αλλά χωλαίνει πολύ στο σενάριο το οποίο είναι ένα μεγάλο ταξίδι στην χώρα των κλισέ.

Κωνσταντίνος Σκαρμούτσος

Παρά το γαλλικό μου ψευδώνυμο που είναι και το φιλμικό alter ego του Francois Truffaut, γεννήθηκα στην Αλεξανδρούπολη στης οποίας τους κινηματογράφους είχα τις πρώτες επαφές με τον κινηματογράφο. Από τη μια «Ο πόλεμος των άστρων» και από την άλλη ο «Τοίχος» του Γιλμάζ Γκιουνέι συνέστησαν το δίπολο πού με κυνηγάει. Τα άστρα του Χόλιγουντ και τα διακριτικά φώτα του cinéma d’auteur με οδήγησαν στην Γαλλία όπου ανδρώθηκα στην κινηματογραφική σκέψη. Τι μ’αρέσει; Απλό: όλες οι καλές ταινίες από όλα τα είδη εκτός από τις ρομαντικές κομεντί. Ιδιαίτερη προτίμηση σε ευρωπαïκό, ανεξάρτητο αμερικάνικο και ασιατικό κινηματογράφο. Κλείνω εδώ γιατί ως γνήσιος λάτρης του γαλλικού νέου κύματος μου αρέσει να μιλάω με τις ώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *