ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Jack

two-half-popcorn

jack 2014 002

Ο νεαρός Τζακ ζει με την κάπως ανεύθυνη, νεαρή μητέρα του και τον μικρό αδελφό του, τον οποίο αναγκάζεται συχνά να φροντίζει. Μετά από ένα ατύχημα, ο μεγάλος γιος θα πάει σε ένα σχολείο για παιδιά της ηλικίας του. Και από εκεί θα φύγει και θα προσπαθήσει μαζί με τον αδελφό του να βρει τη μητέρα τους που έχει εξαφανιστεί.

Πρόκειται για ένα ταξίδι που στην πραγματικότητα είναι μικρό, αλλά μοιάζει μεγάλο: Από το ένα σπίτι του ενός φίλου, στον χώρο εργασίας του άλλου και από εκεί έξω από την πόρτα του σπιτιού όπου θα έπρεπε να βρίσκεται η 20κάτι ετών μητέρα των δύο αγοριών. Είναι μία ταινία στα βήματα των ταινιών κοινωνικού ρεαλισμού που αρέσκονται να κάνουν οι αδελφοί Νταρντέν.

jack 2014 004jack 2014 003

Στο σινεμά είναι συχνό πλέον φαινόμενο να βλέπουμε παιδιά σε ρόλους ενηλίκων. Ο μικρός Ίβο Πίτσκερ δίνει μία έξυπνη ερμηνεία, αλλά όχι τόσο χαρισματική όσο εκείνη της Ονάτα Έιπριλ στο Μυστικό της Μέιζι. Τα δύο αγόρια του Jack αναπτύσσουν μία στενή σχέση μεταξύ τους. Αισθάνεσαι πραγματικά τον πανικό του Τζακ, όταν δεν μπορεί να βρει τον αδελφό του στο εμπορικό κέντρο και την απόγνωσή του όταν δεν βρίσκει ούτε τη μητέρα του, ούτε το κλειδί του διαμερίσματος.

Τα βάσανα της παιδικής ηλικίας απασχολούν εδώ και δεκαετίες τον κινηματογράφο και στο Τζακ δεν βλέπουμε κάτι καινούριο.

jack 2014 006jack 2014 001

Χρησιμοποιώντας τον συνήθη τρόπο κινηματογράφισης ενός κοινωνικού δράματος (η κάμερα ακολουθεί τον νεαρό πρωταγωνιστή), το κυρίαρχο στοιχείο είναι ότι πέρα από την τρυφερότητα του θέματος της και τις ενδιαφέρουσες ερμηνείες, η ταινία δεν έχει να προσφέρει και κάτι καινούριο σκηνοθετικά.

jack 2014 005Παρά το γεγονός ότι σε διάρκεια δεν ξεπερνά τα 108 λεπτά, θα μπορούσε να είναι και μικρότερη σε διάρκεια.

Στο τέλος, η απόφαση του Τζακ ξαφνιάζει και δείχνει την περαιτέρω ωρίμανση του χαρακτήρα.

Τελικά να τη δω;

Τρυφερό δράμα κοινωνικού ρεαλισμού, με μία φρεσκάδα στη σχέση των δύο αδελφών, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *