Παράξενες και παραμελημένες ελληνικές ταινίες στο Άστορ
Μια Δευτέρα και μια Παρασκευή κάθε μήνα στον κινηματογράφο Άστορ παράξενα, παραγνωρισμένα, παραμελημένα, παραπονεμένα ελληνικά φιλμ των δεκαετιών 1960 – 1990 θα έχουν την τιμητική τους. Πρεμιέρα στις 12 Δεκέμβρη:
Για τους επόμενους έξι μήνες και με ημερομηνία έναρξης την Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου, η Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), θα μας προσφέρει μια ιδιαίτερη και «παράξενη» σειρά προβολών με έδρα τον κινηματογράφο «Άστορ» στο κέντρο της Αθήνας. Δύο φορές το μήνα, πιο συγκεκριμένα μία Δευτέρα και μία Παρασκευή κάθε μήνα, από νωρίς το απόγευμα ή από αργά το βράδυ, θα μπορεί το κοινό να παρακολουθήσει ταινίες του ελληνικού σινεμά των δεκαετιών του 1960 – 1990 . Μέσα από αυτές τις προβολές θα αναβιώνουν «παρεξηγημένες» ελληνικές ταινίες, ζητώντας ουσιαστικά μια δεύτερη ευκαιρία από τους θεατές.
Στο πλαίσιο αυτού αφιερώματος θα προβληθούν 35 ελληνικές ταινίες σε σύνολο, επιλεγμένες από τους σκηνοθέτες Αλέξη Αλεξίου ( Τετάρτη 04:45, 2015), Γιάννη Βεσλεμέ (Νορβηγία, 2015), Ελίνα Ψύκου (Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά, 2013, Γιο της Σοφίας, 2015) καθώς και την ιστορικό κινηματογράφου Αφροδίτη Νικολαΐδου.
Ιδιαίτερα σημαντικό και αξιοσημείωτο είναι πως τα ελληνικά αυτά φιλμ θα προβληθούν σε κόπιες των 35 mm. Η αρχή όπως προαναφέρθηκε, θα γίνει στις 12 Δεκεμβρίου με τις ταινίες «Κίερον» (1967) του Δήμου Θέου, «Υπόγεια Διαδρομή» (1983) του Απόστολου Δοξιάδη και «Δια Ασήμαντον Αφορμήν» (1974) του Τάσου Ψαρρά.
Οι ταινίες της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά», όπως χαρακτηρίζεται το συγκεκριμένο αφιέρωμα από πολλούς, κατηγοριοποιούνται σε ιδιαίτερους κύκλους προβολών (Ξοδεμένα 80, Ερωτικά Γράμματα, Μανίες, Βρώμικο Ψωμί, Παράξενο Τότε I & II, Είδη Υπό Εξαφάνιση κ.α.), στους οποίους μάλιστα η παρουσίαση και η γνωριμία με την εκάστοτε ταινία θα γίνεται και από νεότερους κινηματογραφιστές.
Είναι βέβαιο πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό αφιέρωμα και διαφορετικό από όσα έχουμε δεί μέχρι σήμερα και όπως οτιδήποτε παρεξηγημένο, έτσι και αυτές οι ταινίες θα πρέπει να επανεκτιμηθούν…