Σινέ τεχνολογείν

Νικώντας τις HD τηλεοράσεις και τα Smartphones

Πιστολιές παίζουν οι μεγάλοι παίχτες τις τεχνολογίας για να προδιαγράψουν το μέλλον του σινεμά. Μετά από την Barco (δες το προηγούμενο άρθρο μας) ένας βετεράνος τον VFX ο Douglas Trumbull με την υποστήριξη μεγάλων εταιριών έστησε ένα ολόκληρο εργαστήριο στην φάρμα του και σχεδίασε ένα νέο τρόπο (φορμά) με τον οποίο πρέπει να γυρίζονται οι ταινίες, τον οποίο ονόμασε MAGI.

“Σήμερα το Multiplex είναι στο τσεπάκι σου, μπορείς να κατεβάσεις/στρειμάρεις  οικονομικά ταινίες και να τις δεις με πολύ καλή ποιότητα. Τα θέατρα στα σινεμά είναι αναγκασμένα να παρέχουν μια τόσο δυνατή εμπειρία ώστε οι θεατές να καταλαβαίνουν το κέρδος που έχουν όταν επισκέπτονται τις κινηματογραφικές αίθουσες.” – Douglas Trumbull

To MAGI βασίζεται στη παραγωγή εικόνας σε 4K (ανάλυση εικόνας 4x από την σημερινή), 3D με 120 καρέ (60 για κάθε μάτι τριπλάσια περίπου από την σημερινή), μια μεγάλη κυρτή οθόνη, προβολείς λέιζερ υψηλής φωτεινότητας, βελτιστοποίηση του χρώματος (colour saturation, dynamic range optimization), πλήρως εικονικά περιβάλλοντα και ατμοσφαιρικό ήχο. Για όλα αυτά έπρεπε να ψάξει να βρει τα αντίστοιχα εργαλεία και προγράμματα τα οποία θα μπορούσαν να υποστηρίξουν μια τέτοια παραγωγή.

Με την υποστήριξη της Christie Digital που του παρέχει το τελευταίας τεχνολογίας προβολέα (Mirage 4K 35), της Eyeon Software που του παρέχει τα εξειδικευμένα λογισμικά, την  Dolby για το 3D Atmos σύστημα ήχου και την IMAX σαν γενικό χορηγό (οθόνη κλπ) έστησε σε ένα κτήριο που στεγάζετε στη φάρμα του τα Trumbull Studios και μια γραμμή παραγωγής ταινιών. Ο Trumbull αναφέρει ότι το MAGI είναι κάτι παραπάνω από απλή τεχνολογική αναβάθμιση, είναι μια νέα προσέγγιση που καλεί τους θεατές να  βιώσουν μια νέα αίσθηση εμβύθυνσης. Ως απόδειξη όλων αυτών έχει γυρίσει μια μικρή 12  λεπτή ταινία, το UFOTOG, με το MAGI process την οποία πρόβαλε με τον κατάλληλο εξοπλισμό στο Toronto International Film Festival με μεγάλη επιτυχία. Τώρα προσπαθεί να πλησιάσει τους σκηνοθέτες και τα μεγάλα στούντιος.

Ο Douglas Trumbul (72 ετών) δεν είναι τυχαίος αλλά ένας θρύλος στο κινηματογραφικά εφέ και πρωτοπόρος  στις νέες τεχνολογίες, έχει παράξει τα εφέ για πολύ επιτυχημένες ταινίες (2001:Space Odyssey, Close Encounters of the third kind,  Blade Runner, Silent Running, Star Trek (1979), Back to the Future κλπ). Ενώ στις αρχές τις δεκαετίας του 80 ανέπτυξε το στερεοσκοπικό σύστημα Showscan το οποίο έδινε στην δυνατότητα στα σινεμά για 3D σε 60 καρέ αλλά την παραγωγή ψηφιακών σκηνικών με ένθεση ηθοποιών. Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων τις ταινίας Brainstorm οι οποία θα ήταν η πρώτη που θα χρησιμοποιούσε αυτήν την τεχνολογία η MGM φαλίρισε και ακύρωσε το έργο και το Showscan. Ετσι χρειάστηκαν αλλά 20 και βάλε χρόνια μέχρι να βγουν στο σινεμά πραγματικές 3D ταινίες με ψηφιακά σκηνικά.

Μια σύντομη παρουσίαση του Trumbull:

Trailer της UFOTOG ταινίας και του MAGI process:

 

-Πηγή: Hollywood Reporter

Δημήτρης Χριστόπουλος

Ξεκίνησε το '80 με τετράχρωμα pixel που έβλεπε στην 14 ιντσών τηλεόραση του και έφτασε στο σήμερα προγραμματίζοντας στερεοσκοπικές 3D παραγωγές full HD για πλανητάρια. Μοναχικός cowboy κάθεται μεταμεσονύκτια, όταν τα πάντα έχουν σωπάσει, μπροστά στο θαμπό φως της οθόνης του και περιπλανιέται ανάμεσα στα μηδενικά και άσους του internet, μάχεται σε ψηφιακούς κόσμους των video games και καλπάζει στο κόσμο των cine effects. Θα προσπαθήσει να σας περιγράψει αυτά που βλέπει απλά και απέριττα, "Talk to me like Ι am a six year old!".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *