Οι ταινίες της εβδομάδας (13/11/2014)
Ο σουρεαλιστικός Χρυσός Λέοντας της Βενετίας έρχεται στις αίθουσες και δικαίως γίνεται η ταινία που ξεχωρίζει αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα. Και καθώς διακρίνεται μία νέα τάση στο ελληνικό box office, αυτή που θέλει τα μεγάλα μπλοκμπάστερ και τις μικρές, σινεφίλ ταινίες να κυριαρχούν στις αίθουσες (το καθένα στα μεγέθη του και αναλογικά μ τον αριθμό των αιθουσών στον οποίο προβάλλεται), να δούμε ποιος θα είναι ο νικητής στη «σύγκρουση» Ida – Δυο Μέρες Μια Νύχτα -Περιστέρι.
Ένα Περιστέρι κάθισε σε ένα κλαδί (συλλογιζόμενο την ύπαρξή του)
Το σινεμά του Ρόι Άντερσον είτε σου αρέσει είτε όχι, δεν σε αφήνει αδιάφορο. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί τον σουρεαλισμό και τις παραδοξολογίες, σε ένα σύμπαν έντονα σαρκαστικό, κοντά στο ύφος των Μόντι Πάιθον, αλλά με περισσότερο συναίσθημα. Το τελευταίο του πόνημα με τον αχαλίνωτα μακρόσυρτο τίτλο, ασχολείται κατά κύριο λόγο με το θάνατο, τη ματαιοδοξία αλλά και τη χαρά της ζωής. Εάν είστε λάτρης του υπόγειου χιούμορ του σκηνοθέτη, ή έχετε δει τις προηγούμενες δύο και θέλετε να δείτε πως ο δημιουργός κλείνει την τριλογία του, τότε να τη δείτε. Όσοι δεν γνωρίζουν τι θα δουν ή διαβάσουν ότι πρόκειται για κωμωδία και μπουν, κινδυνεύουν να πέσουν απότομα από τα σύννεφα, να συγχυστούν και να μην καταλάβουν και τίποτα.
Σκηνοθεσία: Ρόι Άντερσον
Πρωταγωνιστούν: Χόλγκερ Άντερσον, Νιλς Γουέστμπλομ, Σαρλότα Λάρσον, Βίκτορ Γκίλενμπεργκ, Λότι Τόρνρος
Δυο Ανάσες
Η νέα συμμαθήτρια της Σαρλί, είναι ένα εντυπωσιακό 17χρονο κορίτσι. Οι δύο κοπέλες θα αρχίσουν να περνούν πολύ χρόνο μαζί και θα αναπτύξουν μία στενή φιλική σχέση. Με έντονη την ερωτική διάθεση –μια διάθεση που δεν εκδηλώνεται ποτέ φανερά- και με τη Σάρα να αλλάζει σταδιακά στάση, η Σαρλί θα απομονωθεί και στη σχέση των δύο κοριτσιών θα κυριαρχήσει η οργή. Αν και ήδη από την αρχή της η ταινία υπόσχεται ότι θα μιλήσει για το πάθος, το πάθος αυτό είναι μόνο θεωρητικό. Ψυλλιαζόμαστε ότι η Σαρλί έχει έντονα συναισθήματα για τη Σάρα από τον τρόπο που τη συγχωρεί ότι και να κάνει. Δεν το βλέπουμε, όμως, ποτέ. Θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον για ένα δίωρο στο σινεμά, αλλά δεν θα σας προσφέρει τίποτα ουσιαστικότερο από μερικές όμορφες εικόνες.
Σκηνοθεσία: Μελανί Λοράν
Πρωταγωνιστούν: Ζοζεφίν Ζαπί, Λου Ντε Λαζ, Ιζαμπέλ Καρέ
Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει Να Πεθάνει
Το 1996 ο Γκάρι Ουέμπ δημοσίευσε στην εφημερίδα του San Jose Mercury News μία σειρά άρθρων, στα οποία έγραφε ότι υπήρχε άμεση σχέση ανάμεσα στον πόλεμο στη Νικαράγουα και την «επιδημία κρακ» στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, ο Γκάρι Ουέμπ ανακάλυψε ότι άνθρωποι που βρίσκονταν στο μισθολόγιο της CIA επειδή στήριζαν τους αντάρτες Κόντρας στη Νικαράγουα χρηματοδοτούσαν τον πόλεμο πουλώντας ναρκωτικά στις ΗΠΑ. Και ότι η αμερικανική υπηρεσία πληροφοριών γνώριζε -ή θα έπρεπε να γνωρίζει. Εάν σας αρέσει το είδος του «δημοσιογραφικού θρίλερ», τότε θα δείτε μία αξιοπρεπέστατη ταινία με συμπαθητικές ερμηνείες και μία συναρπαστική ιστορία στο κέντρο της. Κάτι, πάντως, λείπει.
Σκηνοθεσία: Μάικλ Κουέστα
Πρωταγωνιστούν: Τζέρεμι Ρένερ, Άντι Γκαρσία, Γκάρι Πέπερ
Μεταμόρφωση (Horns)
Ο νεαρός Ιγκ Πέρις κατηγορείται για τη στυγερή δολοφονία και τον βιασμό της συντρόφου του. Οργισμένος και έχοντας χάσει την πίστη του σε οτιδήποτε καλό παρατηρεί πάνω του μία αλλαγή: κέρατα αρχίζουν να φυτρώνουν στο μέτωπό του. Τα κέρατα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα, όλοι όσοι συναντά να αναγκάζονται να του πουν την αλήθεια. Χρησιμοποιώντας προς όφελός του αυτή την ανακάλυψη, ο Ιγκ θα προσπαθήσει να βρει τον δολοφόνο της κοπέλας του. Θα γελάσετε το πρώτο μισάωρο, αλλά γρήγορα γίνεται φανερό ότι η ταινία δεν διαθέτει συγκεκριμένο κέντρο βάρους. Η όποια πρωτοτυπία γρήγορα εξαντλείται και η ερμηνεία του Ντάνιελ Ράντκλιφ χαρακτηρίζεται από αμηχανία.
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Αζα
Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Τζούνο Τεμπλ, Τζο Άντερσον