ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΠΕΡΑΣΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ (PAST LIVES)

H Να Γιανγκ και ο Χάε Σουνγκ είναι δύο δωδεκάχρονα παιδιά που έχουν μία τρυφερή παιδική σχέση μεταξύ τους. Όταν η οικογένεια της Να Γιανγκ αποφασίζει να μεταναστεύσει στον Καναδά, η σχέση τους θα διακοπεί απότομα. Χρόνια μετά και ενώ η Να Γανγκ ονομάζεται πλέον Νόρα Μουν και ζει στην Νέα Υόρκη και ο Χάε Σουνγκ βρίσκεται στην Κίνα, θα δημιουργήσουν ξανά μια διαδικτυακη επικοινωνία η οποία όμως θα φέρει την Νόρα σε συναισθηματικό αδιέξοδο λόγω απόστασης και θα διακόψει και πάλι την επικοινωνία. Και ενώ ο καθένας έχει πάρει τον δικό του δρόμο, ΄έπειτα από δώδεκα χρόνια ο Χάε Σουνγκ θα βρεθεί στην Νέα Υόρκη για να αναζητήσει τον πρώτο μεγάλο και μοναδικό του έως τότε έρωτα.

Η ρομαντική έκπληξη της χρονιάς αλλά με ουσία λόγω του υπέροχου σεναρίου και της καταπληκτικής δουλειάς στην σκηνοθεσία και σε όλους τους τομείς (φωτογραφία, μοντάζ, ήχο) είναι αυτή η ταινία που πραγματικά επαναφέρει το συναίσθημα στο σινεμά που τόσο μας έχει λείψει λόγω της κινηματογραφικής (αλλά και συναισθηματικής) ανικανότητας που υπάρχει στο συγκεκριμένο είδος. Να όμως που η Σελίν Σονγκ πατάει πάνω στις κλασικές ταινίες του είδους, δηλαδή του ανολοκλήρωτου έρωτα, και μέσα από την ιστορία επανένωσης ενός παιδικού φλερτ 24 χρόνια μετά, από την Κορέα στην Νέα Υόρκη, οι ίδιοι άνθρωποι με άλλα δεδομένα, έναν τρίτο άνθρωπο καταλύτη και οι περασμένες ζωές τους να ετοιμάζονται για τις επόμενες.

Πρόκειται για μία δουλειά που αφήνει με το στόμα ανοιχτό τόσο με την ιστορία της, όσο και το πως κινηματογραφεί την Νέα Υόρκη και τον τρόπο που εντάσσει τη σχέση μέσα στο νέο σκηνικό (θυμηθείτε το An Affair to Remember και τους ουρανοξύστες), πως εντάσσει τους ηθοποιούς μέσα σε αυτή, τι ερμηνεία απέσπασε η σκηνοθέτιδα από τους ηθοποιούς, τι δουλειά έχει γίνει στον ήχο και το μοντάζ. Το πόσο η σκηνοθέτιδα μπορεί τελικά να μιλήσει για μία τόσο μεγάλη συναισθηματική σχέση και να την περάσει στον θεατή, βάζοντας του και ένα δίλλημα σχετικά και με μία…παράπλευρη απώλεια δηλαδή τον τρίτο άνθρωπο που στέκεται εμπόδιο ΄η τελικά όχι; Το πρωταγωνιστικό δίδυμο είναι made for each other και με μπροστάρισα την Γκρέτα Λι παραδίδουν μαθήματα ερμηνειών.

Η ταινία χτίζεται σταδιακά, προχωράει σαν ωρολογιακή βόμβα που ή θα σκάσει στα χέρια ή απλά θα σβήσει χωρίς να γίνει έκρηξη. Και όμως η συναισθηματική πίεση ή σασπένς που βιώνουμε στο τελευταίο πεντάλεπτο, με τον ήχο να δημιουργεί την πιο ρομαντική και σπαρακτική σκηνή που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο Αμερικανικό σινεμά, με δύο ανθρώπους που αγαπιούνται, μία βαλίτσα, ένα πεζοδρόμιο, ένα uber, τον αέρα να ετοιμάζεται να πάρει τα πάντα και μία συγνώμη που βάζει τα πράγματα ξανά στον ίσιο δρόμο. Περασμένες μου αγάπες, του καιρού χαλάσματα.

Η ταινία κυκλοφορεί 12 Οκτωβρίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *