ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Σουζάνα με Σκοτώνεις

meestasmatandosusana4_cafeycabaret

3popcorn

Ο νεαρός μεξικάνος Ελίχιο (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ) και η πανέμορφη ισπανίδα Σουζάνα (Βερόνικα Ετσεκιουί), είναι ένα φαινομενικά ερωτευμένο ζευγάρι που όλα δείχνουν πως πάνε καλά. Ο μεξικάνος Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ φυσικά και δε χρειάζεται συστάσεις. Από την άλλη, η η Βερόνικα Ετσεκιουί, που ανεβαίνει συνεχώς σε δημοτικότητα και πολλοί αποκαλούν τη νέα Πενέλοπε Κρουζ, έχει εξίσου απαιτητικό ρόλο, ίσως και πιο απαιτητικό από τον Μπερνάλ που γεμίζει με άνεση το φακό, μιας και είναι η μοιραία γυναίκα, το μήλον της έριδος, το εύθραυστο θηλυκό, η γλυκιά, η αισθησιακή αλλά και η «άκαρδη σκύλα». Μάλιστα χαρίζει στον φακό αρκετές αισθησιακές της σκηνές χωρίς ρούχα.

susana0001

Η ταινία έχει λίγο από όλα, αισθηματικό δράμα, ρομαντισμό, αλλά και πολύ χιούμορ και κωμικές σκηνές που θα προκαλέσουν αυθόρμητα τρανταχτό γέλιο. Ιδιαίτερα το πρώτο μέρος με το ταξίδι αναζήτησης στις ΗΠΑ φυλάει μπόλικο κυνισμό και δηλητήριο που χύνει μέσα από τον μεξικάνο Ελίχιο προς τις ΗΠΑ, πολλά πικρόχολα σχόλια διατηρώντας πάντα την χιουμοριστική του διάθεση. Από την άλλη, το δεύτερο μέρος, έχοντας αποκαλύψει τα σημεία που οι δυο χαρακτήρες είναι τόσο αταίριαστοι όσο και ανώριμοι απέναντι στη σχέση τους, ουσιαστικά μελετά μια σχέση μοιραίας έλξης, που καταντά αρρωστημένη, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα πως γίνεται προβληματική. Το κωμικό στοιχείο πάλι υπάρχει αλλά πλέον έχει θέση σουρεαλιστικών καταστάσεων και αντιδράσεων, που δείχνουν ότι ο έρωτας για τον οποίο μας μιλά είναι πιο βαθύς από όσο ίσως αρχικά αντιλαμβανόμαστε. Υπάρχουν βέβαια θεματάκια στο σενάριο, φανερώνονται κυρίως από την μέση και μετά μέχρι την τελική λύση, που εμποδίζουν την ταινία από το να απογειωθεί ή να γίνει μια καθαρόαιμη κωμωδία καταστάσεων. Την σώζουν όμως οι δυο κεντρικοί πρωταγωνιστές, ο σκηνοθέτης που φέρνει τη φρέσκια ματιά του και ρυθμό και κάνει πιο εύπεπτη την σεναριακή αφέλεια.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *