ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Τόνι Έρντμαν

three-half-popcorn

Ένας πλακατζής πατέρας αναζητά τρόπους να έρθει κοντά στην εργασιομανή κόρη του. Μετά τον θάνατο του σκύλου του, αποφασίζει να ταξιδέψει από τη Γερμανία στο Βουκουρέστι, όπου ζει η Ίνες. Όταν οι πρώτες προσπάθειες να κατανοήσει ο ένας τον άλλο πέφτουν στο κενό, ο πατέρας κατασκευάζει μια περσόνα: τον Τόνι Έρντμαν, έναν τύπο με περούκα και παράξενα δόντια. Κάθε προσπάθεια, όμως, του Τόνι Έρντμαν να κατανοήσει και να προσεγγίσει την Ίνες μοιάζει να βρίσκεται μπροστά σε έναν «τοίχο». Ώσπου μοιάζει να αντιδρά στην ολοένα αυξανόμενη εκκεντρικότητα του πατέρα της.

erdmann

Η ταινία της Γερμανίδας Μάρεν Άντε ενθουσίασε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών -αν και έφυγε από αυτό με «άδεια χέρια». Η ταινία, η οποία είναι και υποψήφια για το βραβείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου LUX, αποτελεί μία τρυφερή και αστεία ταινία για τη σχέση ενός πατέρα και μίας κόρης και για τα εμπόδια που βάζουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας. Έχει χιούμορ, διαθέτει ζεστασιά και προκαλεί προβληματισμούς γεμάτους ενδιαφέρον, αν και δεν ξέρω εάν είναι το αριστούργημα που όλοι υπόσχονταν (από την άλλη οι μεγάλες προσδοκίες δημιουργούν και μεγάλες απογοητεύσεις).

toni-erdmann-001

Το Τόνι Έρντμαν είναι μια ταινία φτιαγμένη με απλά υλικά με ένα ξεκαρδιστικό μισάωρο προς το τέλος που την απογειώνει, αν και θεωρώ ότι θα μπορούσε να ωφεληθεί από μία μεγαλύτερη οικονομία (η διάρκειά της είναι 2,5 ώρες).

toni-erdmann-002

Κινούμενη ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, προσεγγίσει με μέτρο και τα δύο και κερδίζει από τη συνάντησή τους. Κι αν ο Πίτερ Σιμόνισεκ είναι αυτός που έχει τον «αβανταδόρικο» ρόλο -θυμίζοντας κάποιον θείο ή γνωστό που πάντα μας έφερνε σε αμηχανία με τα αστεία του-, εκείνη που πραγματικά λάμπει είναι η Σάντρα Χίλερ. Εξαιρετικό το κωμικό της timing, ένα πλάσμα άλλοτε «ατσούμπαλο», άλλοτε ευάλωτο, άλλοτε δυναμικό, φτιάχνει έναν από τους καλύτερους γυναικείους χαρακτήρες που θα δούμε σε ταινία μέσα στο 2016.

Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον δείγμα γερμανικού σινεμά.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *