ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Στη Σκιά του Φόβου (Under the Shadow)

three-half-popcorn

under-shadow001Θρίλερ με έντονο πολιτικό συμβολισμό από το Ιράν (που όμως αποτελεί την επίσημη πρόταση της Βρετανίας για τα Όσκαρ), το «Στη Σκιά του Φόβου» αφηγείται την ιστορία μίας μητέρας και ενός μικρού κοριτσιού που μένουν μόνες τους σε ένα διαμέρισμα στην Τεχεράνη του 1988, εν μέσω βομβαρδισμών από το Ιράκ -o πατέρας έχει αναγκαστεί να φύγει από το σπίτι. Μία βόμβα πέφτει στην πολυκατοικία όπου μένουν και την ώρα που οι υπόλοιποι γείτονες προσπαθούν να φύγουν, ένα παράξενο πλάσμα θέλει να τους παρασύρει μακριά.

Το πρώτο μισό της ταινίας είναι γυρισμένο νατουραλιστικά -δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι παρομοιάζεται με ταινία του εξαιρετικού Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί- με χρήση στατικής κάμερας. Μοιάζει περισσότερο με δράμα και τίποτα δεν σε προετοιμάζει ότι πρόκειται για μια ταινία τρόμου.

under-shadow002

Στο δεύτερο μέρος, ο σκηνοθέτης Μπαμπάκ Ανβάρι παίρνει την κάμερα στο χέρι. Στόχος του δεν είναι ο εύκολος τρόμος -αν και υπάρχουν σκηνές που θα κάνουν τον θεατή να πηδήξει από τη θέση του-. Η ταινία έχει και έντονο συμβολισμό: η οντότητα που κυνηγά την μητέρα και την κόρη μοιάζει να φορά μπούρκα, πετάει στα σκουπίδια την κασέτα με τη γυμναστική της Τζέιν Φόντα και προσπαθεί να «κρατήσει» -προσέξτε τη σκηνή στο υπόγειο- εγκλωβισμένη τη νεαρή μητέρα στον συντηρητισμό.

Αλλά ο πραγματικός «τρόμος» είναι ο τρόμος της καθημερινότητας στο Ιράν: Όταν η μητέρα πετάγεται τρομαγμένη από το σπίτι χωρίς να φορέσει τη μαντίλα της, οι άνδρες της περιοχής σπεύδουν να την προειδοποιήσουν για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η πράξη της.

under-shadow

Δεύτερο δείγμα σινεμά είδους με συμβολισμούς από το Ιράν (έπειτα από το A Girl Walks Home Alone At Night), απόδειξη ότι το σινεμά είδους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολιτική αλληγορία που ξεπερνά την εποχή της και φτάνει μέχρι το σήμερα, που προσπαθεί στον σκοταδισμό να φέρει αντιμέτωπο το θάρρος.

Η ταινία αποτελεί υποψηφιότητα της Βρετανίας για τα Όσκαρ (είναι συμπαραγωγή με το Ιράν).

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *