ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Γυναίκες και σινεμά μέσα στο 2016

Στον χώρο του κινηματογράφου γίνεται λόγος για τον ρόλο των γυναικών στην βιομηχανία αυτή, για τις ίσες ευκαιρίες που πρέπει να έχουν με τους άντρες συναδέλφους και τις προσπάθειες που γίνονται για να μειωθεί το κενό αυτό. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως οι γυναίκες σκηνοθέτιδες για τη χρονιά που πέρασε ήταν λιγότερες, ενώ σε άλλες έρευνες αναφέρεται πως αρκετές ταινίες του 2016 πέρασαν το Bechdel τεστ της Alison Bechdel.

Η μελέτη του Center for the Study of Women in Television & Film έδειξε, λοιπόν, πως μόλις το 7% των σκηνοθετών των κορυφαίων ταινιών τη χρονιά που μας πέρασε ήταν γυναίκες, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 2% από πέρυσι.

s-cΤο δείγμα της έρευνας, που συμπεριλάμβανε 250 ταινίες, έδειξε πως το 35% των ταινιών αυτών δεν προσέλαβαν καμία γυναίκα στις θέσεις των σεναριογράφων, παραγωγών ή κινηματογραφιστών, ενώ μόλις το 3% των ταινιών είχε σαν συνθέτη κάποια γυναίκα.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, τα ντοκιμαντέρ και οι δραματικές ταινίες ήταν πιο πιθανό να προσλάβουν γυναίκες, ενώ οι ταινίες δράσης και τα θρίλερ φαίνεται να είναι αποκλειστικά αντρική υπόθεση. Επίσης, ταινίες με γυναίκα στην καρέκλα του σκηνοθέτη απασχολεί σε μεγάλο ποσοστό γυναίκες στις τεχνικές θέσεις.

Αξίζει να αναφέρουμε πως τόσο το 2016 όσο και τη χρονιά αυτή, οι παραγωγές με γυναίκες σκηνοθέτιδες θα τραβήξουν την προσοχή μας, με την «Wonder Woman» της Πάτι Τζένκινς, το «The Beguiled» της Σοφία Κόππολα και το «The Zookeeper’s Wife» της Νίκι Καρο να ξεχωρίζουν ήδη.

Από την άλλη, σύμφωνα με έρευνα του Bustle, σε ένα δείγμα 20 ταινιών, οι μισές – συγκεκριμένα 11 – κατάφεραν ναmoana περάσουν επιτυχώς το τεστ, αν και από αυτές, μόνο οι 7 έδωσαν ρόλους σε έγχρωμες γυναίκες. Οι ταινίες που πέρασαν το τεστ είναι οι εξής: «Ψάχνοντας την Ντόρι», «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», «Zooptopia», «Batman v Superman: Η αυγή της δικαιοσύνης», «Ομάδα Αυτοκτονίας», «Φανταστικά Ζώα και που βρίσκονται», «Ghostbusters», «Moana», «Star Wars :Rogue One», «X-Men: Apocalypse» και «Μαμάδες με κακή διαγωγή». Αντίθετα, η ταινία «Ο θρύλος του Ταρζάν» απέτυχε καθώς η Τζέιν μοιάζει να ήταν ουσιαστικά όμηρη του Ταρζάν στο περισσότερο μέρος του φιλμ.

Θα πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στις γυναίκες τόσο για το τεχνικό κομμάτι ενός φιλμ όσο και για την διανομή ρόλων, ανεξαρτήτως χρώματος, ηλικίας ή σεξουαλικής ταυτότητας. Ο κινηματογράφος απεικονίζει τελικά με ρεαλιστικό τρόπο την κοινωνία ή μήπως όχι;

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *