ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Αφτερλώβ

two-half-popcorn

Αντλώντας έμπνευση (και χαρακτήρες) από μικρού μήκους ταινία του «Ο Έλβις είναι Νεκρός», ο Στέργιος Πάσχος βάζει τους δύο ήρωες, τη Σοφία και τον Νίκο σε έναν κλειστό χώρο για να ανακαλύψουν τους λόγους για τους οποίους χώρισαν (τουλάχιστον αυτό επιθυμεί εκείνος).

Ο Νίκος (Χάρης Φραγκούλης) προσκαλεί την Σοφία (Ηρώ Μπέζου -εδώ σε ρόλο δυναμικής γυναίκας σε μπερδεμένη ερωτική κατάσταση, όπως και στο παρόμοιας θεματικής «Όντως Φιλιούνται;» του Γιάννη Κορρέ- στην έπαυλη ενός φίλου, του οποίου τον σκύλο έχει υποσχεθεί να προσέχει. Και κλειδώνει τη Σοφία στο στούντιο του σπιτιού, απαιτώντας απαντήσεις για το τέλος της σχέσης τους.

AFTERLOV-04

Η Σοφία και ο Νίκος μένουν κλεισμένοι στο σπίτι, μαλώνουν, προσπαθούν να επικοινωνήσουν, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν, μαλώνουν λίγο ακόμα, μιλούν για την αγάπη και το σεξ και προσπαθούν να βρουν τις αιτίες που τους χώρισαν.

Ενδιαφέρουσα η ιδέα του Στέργιου Πάσχου, με πολλή δουλειά στους διαλόγους και στις ατάκες (ο σκηνοθέτης εργάστηκε με τους δύο ηθοποιούς με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που έκανε ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ στο σενάριο του Before Midnight με τους Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί). Υπάρχουν αρκετές αναφορές στην τριλογία Before: οι κεντρικοί χαρακτήρες μπορεί να μην έχουν πάρει τους δρόμους, αλλά υπάρχουν σκηνές σκληρής διαμάχης που θα θυμίσουν σε όλους μας τη σκηνή στο ξενοδοχείο από το Before Midnight.

AFTERLOV-03

Οι δύο χαρακτήρες της ταινίας μοιάζουν με μικρά παιδιά -εγωιστές μέσα στις απόλυτες απόψεις τους- και έχουν εξαιρετική χημεία. Οι ρόλοι ταιριάζουν γάντι και στους δύο ηθοποιούς, οι οποίοι φαίνεται να τους απολαμβάνουν.

Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές που το όλο εγχείρημα μοιάζει να αυτο-υπονομεύεται από τις αυτο-αναφορές. Για παράδειγμα, στην αρχή της ταινίας ο Νίκος μιλά σε ένα αόρατο συνεργείο που κινηματογραφεί το σχέδιό του. Η σκηνή αυτή δεν ταιριάζει με την υπόλοιπη ταινία, ούτε φυσικά και η κλακέτα που κλείνει σε μια άλλη σκηνή μπροστά στην κάμερα.

Συνολικά, μια ταινία που εξερευνά ένα είδος που δεν είναι τόσο ανεπτυγμένο στην χώρα μας και δείγματα του οποίου θα θέλαμε να βλέπουμε συχνότερα στο μέλλον.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *