ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

O Κύκλος (The Circle)

1popcorn

Η Μέι είναι μια νεαρή κοπέλα που ζει με τους γονείς της, είναι κολλημένη σε μια δουλειά που δεν την ενδιαφέρει. Μια έκπληξη από την φίλη Άνι καταλήγει σε μια συνέντευξη για δουλειά στην ισχυρή εταιρεία The Circle. Με την πρόσληψή της να είναι δεδομένη, βρίσκει τη ζωή της αμέσως να αλλάζει, δουλεύοντας μέσα σε μια πρωτοποριακή εταιρεία που στοχεύει να διαγράψει τις γραμμές που διαχωρίζουν την ιδιωτική και δημόσια ζωή των ανθρώπων. Ο χαρισματικός συνιδρυτής Έμον αντιλαμβάνεται αμέσως τις ικανότητες της Μέι και την εντάσσει σε αυτό το παιχνίδι. Όμως η Μέι, με τη βοήθεια ενός μυστηριώδους συναδέλφου της, αρχίζει να ανησυχεί για τις επιζήμιες συνέπειες.

bbb

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντέιβ Έγκερς, το techno φιλμ του Τζέιμς Πόνσολντ είναι γεμάτο από ενδιαφέροντα θέματα, όπως τον διαχωρισμό ιδιωτικού και δημόσιου χώρου, την ισορροπία της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής μας, την έκθεση της προσωπικής ζωής μέσω διαδικτύου και την παρακολούθηση από άλλους και την καταπάτηση των δικαιωμάτων ενός ανθρώπου. Πώς όλα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στο να βελτιωθεί η συμπεριφορά μας; Μήπως τελικά δεν βελτιώνεται με αυτόν τον τρόπο;

Ο σκηνοθέτης, γνωρίζοντας ότι αυτό το είδος ταινιών δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό, προσπάθησε να το πλησιάσει όσο πιο κοντά στην ψηφιακή πραγματικότητα που ζούμε. Ο Πόνσολντ χρησιμοποιεί έξυπνες σκηνοθετικές πινελιές (το σκοτεινό κοινό που φωτίζεται με τα κινητά τηλέφωνα ή τους συναδέλφους να ανταλλάσουν άμεσα μηνύματα για να συνομιλούν, παρά να κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον) που κάνουν πιο κατανοητό στον θεατή τις ακραίες ιδέες της εταιρείας.

ii

Ωστόσο, παρά τα σημαντικά ερωτήματα που τίθενται και τις πρωτοπορίες του σκηνοθέτη, η ταινία είναι κάπως ρηχή, χωρίς δυναμική, με τις σχέσεις της πρωταγωνίστριας με τους συναδέλφους, τους γονείς και τους φίλους να μην προωθούνται και να μην εξελίσσονται. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα και μια επικίνδυνη βόλτα μέσα στα μεσάνυχτα, που μοιάζουν περισσότερο με αναγκαστικές προσθήκες για την αύξηση των καρδιακών παλμών του θεατή.

Η Έμμα Γουότσον, μετά την επιτυχημένη της ερμηνεία στην «Πεντάμορφη και το τέρας», προσπαθεί πολύ να κρατήσει το κοινό με έναν ρόλο που δεν έχει εξέλιξη και βάθος. Και τα καταφέρνει κάπως. Ο Τόμ Χανκς, από την άλλη, δείχνει μια σκοτεινή πλευρά του χαρακτήρα του, αλλά δεν πετυχαίνει ακριβώς να αναδείξει τον υπερφίαλο και μεγαλομανή ιδιοκτήτη μιας τέτοιας εταιρείας.

Μπορεί, λοιπόν, ο Πονσόλντ να καταπιάνεται με σημαντικά και ευαίσθητα θέματα που συζητάμε σε κάθε ευκαιρία, αλλά «Ο Κύκλος» δεν καταφέρνει ιδιαιτέρως να ενθουσιάσει, παρά το αξιόλογο καστ των ηθοποιών που χρησιμοποιεί.

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *