ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Short Fuse

short-fuse-001

3popcorn

Ο νεαρός δικηγόρος Άρης δυσκολεύεται να βρει δουλειά λόγω της κόντρας με τον μεγαλοδικηγόρο πατέρα του και αναγκάζεται να δουλέψει ως κούριερ. Τα πράγματα θα γίνουν για αυτόν ακόμα πιο δύσκολα, όταν σε μια παράδοση πέφτει στην παγίδα ενός ψυχοπαθή που του φοράει έναν θώρακα γεμάτο εκρηκτικά και του δίνει εντολές μέσω τηλεφώνου. Ο Άρης αναγκάζεται να μπλεχτεί με τον υπόκοσμο της νύχτας και θα κληθεί να λύσει το μυστήριο για να σωθεί και να ανακαλύψει τον μυστηριώδη παράφρονα δολοφόνο που τον παγίδεψε, ενάντια στον χρόνο, με ένα ρολόι που χτυπά αντίστροφα εναντίον του…

short-fuse-003Στο ενδιαφέρον αυτό μείγμα δράσης, μυστηρίου και θρίλερ, που συνσκηνοθετούν ο Αντρέας Λαμπρόπουλος και ο Κώστας Σκύφτας, πρωταγωστούν οι Αποστόλης Τότσικας, Τάσος Νούσιας, Μάνος Γαβράς, Νίκος Ορφανός, Θοδωρής Αθερίδης, Ευγενία Δημητροπούλου, Νίκος Κουρής, Ειρήνη Μπαλτά, Γιώργος Καραμίχος και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.

Xαιρετίζουμε την προσπάθεια των δυο νεαρών σκηνοθετών,. Δυο πιτσιρίκια που μεγάλωσαν, όπως όλοι μας, βλέποντας αμερικάνικες ή ασιατικές ταινίες δράσης, θρίλερ, αστυνομικά, περιπέτειες… και αποφάσισαν να κάνουν κι αυτοί το ίδιο.  Και περιέργως δεν τα πήγαν και τόσο άσχημα! Το Short Fuse έχει πολλά ελπιδοφόρα σημεία που δείχνουν ότι με λίγο περισσότερη πίστη στον εαυτό μας μπορούμε να έχουμε μια καλή ελληνική ταινία με δράση και εφέ.

Φυσικά, σεναριακά, η υπόθεση του είναι εντελώς τετριμμένη, χωρίς πρωτοτυπία και θυμίζει σε σημεία τηλεοπτικό σίριαλ, με υπερδραματοποιημένα σημεία. Έχει όμως αρκετό χιούμορ που το καλύπτει. Από την αρχή δείχνει φρεσκάδα και όρεξη για γρήγορο ρυθμό. Εκεί που σαφώς έχει γίνει αρκετή δουλειά, είναι στις σκηνές δράσης, όπου επιτέλους υπάρχει αρκετός ρεαλισμός και ένταση και αυτό είναι πραγματικά σημαντική εξέλιξη. Είναι εν μέρει και αποτέλεσμα της νέας γενιάς που έχει μεγαλώσει παίζοντας βιντεοπαιχνίδια και βλέποντας αντίστοιχες ταινίες του Χόλιγουντ, που μοιάζουν να λένε «αφού μπορούν αυτοί να το κάνουν, γιατί όχι και εμείς;». Το κομμάτι της εμφάνισης του Μαρκουλάκη, σαν ταινία μέσα στην ταινία, είναι πολύ ωραία κινηματογραφημένο, στο σκοτεινό υπόγειο, δίνει έμφαση στο θρίλερ, με σαφείς επιρροές του Saw.

Σε επίπεδο εφέ επίσης καλή δουλειά, χωρίς αυτό να εξαλείφει κάποια πιο ερασιτεχνικά λαθάκια σε σκηνοθετικές οδηγίες, ροής ή μακιγιάζ κατά τόπους. Αν τους δοθεί η ευκαιρία, δηλαδή οι ευκαιρίες για εμπειρίες και ένα υψηλότερο budget, θα μάθουν και θα γίνουν καλύτεροι. Σε σκηνές δράσης που είναι δύσκολες ή ακριβές να γυριστούν, τα παιδιά πάντως το «κλέβουν» πολύ έξυπνα.

Σε επίπεδο ηθοποιίας τα πράγματα είναι μοιρασμένα, αλλά όχι όπως φαντάζεστε! Παρόλο που αρκετά νέα παιδιά έχουν ελπιδοφόρες παρουσίες, δυστυχώς, κάποια πιο γνωστά ονόματα απογοητεύουν με το είτε υπερβολικό, είτε θεατρικό, είτε εκτός κλίματος παίξιμο τους και είναι φυσικό, γιατί σε αυτή τη χώρα δεν έχουν μάθει να ερμηνεύουν έτσι, παρά να λένε αργά και καθαρά τις ατάκες τους, για κάποια θεατρική παράσταση ή τηλεοπτικό σίριαλ.  Για αυτό συχνά, σε αντίστοιχες ταινίες, πολλοί προτιμούν ερασιτέχνες από γνωστά ονόματα. Οφείλουμε όμως, να αναφερθούμε ξεχωριστά στον Τάσο Νούσια, ο οποίος ήταν πραγματικά απολαυστικότατος.

short-fuse-001

Tέλος, στην Ελλάδα της κρίσης,  φαίνεται για άλλη μια φορά, η αξία του να μη βιαστεί ένας δημιουργός, αλλά να πάρει το χρόνο του στο post production. Οι δυο νέοι σκηνοθέτες, που ήρθαν στην πρεμιέρα τους στις Νύχτες Πρεμιέρας, μας είπαν:

«Είμαστε πολλοί χαρούμενοι που επιτέλους θα δείξουμε την ταινία μας στη μεγάλη οθόνη μπροστά σε κοινό. Τρια χρόνια τώρα… την βλέπαμε μόνοι μας

Συγχαρητήρια στην ομάδα του Short Fuse και για την μετέπειτα υποστήριξη της ταινίας τους με τα υπέροχα gif*άκια που κυκλοφόρησαν:
>> Δείτε: Τα πολύχρωμα και ποπ giphy του Short Fuse

 

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *