ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑ

Κινηματογραφικός απολογισμός 2017: Οι ταινίες που αγαπήσαμε

dunkirk big 001

Με διαφορά πρώτη στη φετινή λίστα των Cinεπιβατών η Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, αποδεικνύει ότι είναι μία ταινία που αγαπήθηκε από όλους τη χρονιά που μας πέρασε (και σίγουρα περιμένουμε να τη δούμε και στα Όσκαρ).

Στη 2η θέση το ιδιοσυγκρασιακό The Square του Ρούμπεν Έστλουντ κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις, ακολουθούμενο από τον περσινό οσκαρικό νικητή, το Moonlight.

Το Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ βρίσκεται στην 4η θέση.

Στην 5η θέση ισοψηφούν δύο θρίλερ, εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Ο Αόρατος Επισκέπτης, ισπανικό χιτσκοκικών καταβολών θρίλερ και το Mother! του Ντάρεν Αρονόφσκι.

Ο Τζιμ Τζάρμους με το Paterson βρίσκεται στην 7η θέση, ενώ στην 8η βρίσκουμε την νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού. Ο βραβευμένος με Όσκαρ Εμποράκος είναι στην 9η θέση και ο Άκι Καουρισμάκι με την Άλλη Όψη της Ελπίδας κατακτά την 10η θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη φετινή δεκάδα μόνο τρεις ταινίες είναι αμερικανικές (Moonlight, Mother! και Paterson). Η Δουνκέρκη είναι ευρωπαϊκή – αμερικάνικη συμπαραγωγή, ενώ οι υπόλοιπες προέρχονται είτε από την Ευρώπη, είτε εκτός αυτής. Αποδεικνύοντας ότι το παγκόσμιο σινεμά είναι εδώ, δυναμικό και έχει τη δυνατότητα να μας εκπλήξει.

Διαβάστε επίσης:

Τα 10 πράγματα που μας έμειναν το 2017

To box office του 2017

Έξι φρέσκα κινηματογραφικά πρόσωπα

Δουνκέρκη 

dunkirk-poster

Επιβλητική από όλες τις απόψεις και με όλους τους τρόπους. Ο Nolan δίνει ρεσιτάλ, σκηνοθετικά είναι νομίζω η καλύτερη ταινία του και χτίζει τον μύθο του. – Μυρτώ Ιμιρζιάδη

The Square

square002

Ισοπεδωτικό χιούμορ και ματιά στη σύγχρονη τέχνη και στις σύγχρονες σχέσεις από έναν σκηνοθέτη που δεν αφήνει τίποτα όρθιο στο πέρασμά του.  – Αγγελική Στελλάκη

Moonlight 

21MOONLIGHT-master768-v4

Μια γλυκιά και αθώα ιστορία ενηλικίωσης ενός μικρού αγοριού. Μεγαλώνοντας σε ένα βίαιο, απάνθρωπο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, προσπαθεί να επιβιώσει και να ανακαλύψει την ταυτότητά του.  – Ηρώ Εμμανουήλ

Χωρίς Αγάπη

loveless0001

Ένα ζευγάρι που χωρίζει. Ένα παιδί που δεν το θέλουν. Το παιδί χάνεται. Οι γονείς το ψάχνουν. Το ψάχνουν; Μια συμβουλή για να γίνουμε όλοι καλύτεροι άνθρωποι: Να μιλάμε πάντα για τους άλλους σαν εκείνοι να μας ακούν. – Γιώτα Τσιορβά

Αόρατος Επισκέπτης 

7 CONTRATIEMPO

Ένα θρίλερ γεμάτο ίντριγκα με θέμα την απονομή δικαιοσύνης και την τιμωρία των πραγματικών ενόχων. Ένα γεμάτο ανατροπές ισπανικό θρίλερ. – Κατερίνα Σιδηροπούλου

Mother!

mother!


Πολλαπλές ερμηνείες για την ικανότητα ενός σκηνοθέτη να διχάζει με την προσπάθεια του να προσαρμόσει τους κανόνες του σινεμά στο δικό του όραμα. – Γιώτα Τσιορβά

Paterson

17 PATERSON

Ο Τζιμ Τζάρμους δεν επιδίδεται σε μεγαλοστομίες. Κάνει την πιο απλή ταινία του για την ομορφιά της… ρουτίνας, δείχνοντάς σου ότι η καθημερινότητα και η συνήθεια είναι τελικά ένα υπέροχο πράγμα. – Αγγελική Στελλάκη

Ο θάνατος του Ιερού Ελαφιού

the-killing-of-a-sacred-deer-trailer-release-date-cast

Με το βραβευμένο στο Φεστιβάλ Κανών, σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου ο Έλληνας σκηνοθέτης έχοντας ήδη εγκαινιάσει το δικό του κινηματογραφικό και αφηγηματικό  ύφος, με εξαιρετική σκηνοθεσία και μουσική, μας παρουσιάζει μία σύγχρονη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι». – Ηρώ Εμμανουήλ

Ο Εμποράκος

the salesman 002

Με τον Εμποράκο ο Φαραντί απέδειξε ότι είναι ένας εξαιρετικός σεναριογράφος, το σενάριο του βγαίνει πολύ πιο μπροστά από τη σκηνοθεσία του. Παίρνοντας ως εφαλτήριο ένα κλασικό έργο φτιάχνει κάτι δικό του και μάλιστα αποτελεί περισσότερο ένα διάλογο του έργου του 1949 με τη σύγχρονη ιρανική κοινωνία. – Αντώνης Γκούμας

The Other Side of Hope

the-other-side-of-hope.20170322034458

«Η άλλη όψη της ελπίδας» είναι το σινεμά που είναι απαραίτητο, το σινεμά που αγαπάμε, αλλά που ταυτόχρονα μπορεί να κάνει εμάς (και τον κόσμο μας) καλύτερο. – Αγγελική Στελλάκη

 

Αναλυτικά οι λίστες των συντακτών μας:

Οι επιλογές της Αγγελικής Στελλάκη

Οι επιλογές του Αντώνη Γκούμα

Οι επιλογές της Γιώτας Τσιορβά

Οι επιλογές του Τάσου Ντερτιλή

Οι επιλογές της Μυρτώς Ιμιρζιάδη

Οι επιλογές της Κατερίνας Σιδηροπούλου

Οι επιλογές της Ηρώς Εμμανουήλ

Οι επιλογές της Κατερίνας Καρά

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *