ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Σπόρος (Grain)

grain

3popcorn

Μετά την τριλογία του Γιουσούφ που ολοκληρώθηκε με το «Μέλι», ο Τούρκος σκηνοθέτης Σεμίχ Καπλάνογλου ασχολείται με ένα φιλόδοξο δυστοπικό δράμα.

Στο κοντινό μέλλον, ένας επιστήμονας, ο Δρ. Έριν Έρολ (τον ερμηνεύει ο Ζαν – Μαρκ Μπαρ που εδώ μοιάζει κουρασμένος και μεγαλύτερος από την ηλικία του) προσπαθεί να βρει λύση στο «γενετικό χάος» που έχει προκαλέσει η καταστροφή των καλλιεργειών. Όταν πληροφορηθεί πως μία θεωρία για αυτό είχε αναπτύξει ο επιστήμονας Τζεμίλ Ακμάν (ο Βόσνιος ηθοποιός Ερμίν Μπράβο), θα ξεκινήσει ένα ταξίδι προς τη λεγόμενη «Νεκρή Ζώνη» προκειμένου να τον βρει.

Σχόλιο για την κλιματική αλλαγή, δυστοπικό θρίλερ -με όσους προσπαθούν να μπουν και να βγουν από την Πόλη να ηλεκτρίζονται-, αλλά και φιλοσοφικό πόνημα που αποτελεί σαφέστατο φόρο τιμής στον Αντρέι Ταρκόφσκι -ο Καπλάνογλου δεν προσπαθεί να κρύψει τις αναφορές στο Στάλκερ-, είναι (μεταξύ άλλων) ο Σπόρος.

1264998_grain

Διαβάστε επίσης:

Η υπέροχη φωτογραφία του Ζιλ Νουτγκένς (Hell or High Water) συνοδεύει τα μεγαλοπρεπή πλάνα του Καπλάνογλου. Η ταινία είναι γυρισμένη σε φιλμ 35 mm και ασπρόμαυρο και μεγάλο μέρος της γυρίστηκε στην Ανατολία που δανείζει τα σχεδόν διαστημικά τοπία της στην κινηματογραφική «Νεκρή Ζώνη».

grain

Ο «Σπόρος» κινείται σε αργούς ρυθμούς, αν και αυτό συχνά προσθέτει, παρά αφαιρεί γοητεία από την ταινία του Σεμίχ Καπλάνογλου. Υπάρχουν, πάντως, στιγμές που ο θεατής αισθάνεται πως τα φιλοσοφικά τσιτάτα και τα υπερβολικά σε αριθμό οράματα κάνουν την ταινία υπερβολικά δυσνόητη, εμποδίζοντάς την να «απογειωθεί». O Καπλάνογλου δίνει βάση στη σημασία των ονείρων και στην επιστροφή στα «βασικά», χρησιμοποιώντας και αυτός ένα βασικό κομμάτι της κινηματογραφίας των ονείρων: τα μυρμήγκια ως σύμβολο της ανθρώπινης αυταρέσκειας που αρνείται να ακολουθήσει τα βασικά.

Η ταινία παραμένει ένα ενδιαφέρον και εντυπωσιακό οπτικά εγχείρημα – σπαζοκεφαλιά που θα απασχολήσει τον θεατή και μετά το τέλος της προβολής, ενώ διαθέτει δύο πολύ καλές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό δίδυμο Ζαν – Μαρκ Μπαρ και Ερμίν Μπράβο).

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *